| Wysłana - 17 stycznia 2010 o 18:13 |
Witam mam mały problem jak w temacie z łańcuchem uciagma go prawidłowo i przykręcam tak mocno ze to jest nie możliwe zęby się poluźnił i po przejechaniu parę kilometrów łańcuch znów jest luźny nie możliwe zęby się wyciągał;/ ?? |
| Wysłana - 17 stycznia 2010 o 18:26 |
Łańcuch jest najzwyczajniej zużyty - nie jest równo rozciągnięty na całym obwodzie. Naciągnij łacuch i przetocz moto o kilka metrów sprawdzając czy zmienia się napięcie łańcucha. Jeśli tak - napęd nadaje się na szrot. |
| Wysłana - 17 stycznia 2010 o 18:33 |
ok wielkie dzięki jutro to sprawdzę i napisze :) |
| Wysłana - 17 stycznia 2010 o 18:59 |
Nie wiem jak wy ,ale ja od 3 lat używam do smarowania oleju przekładniowego ( o wysokim współczynniku lepkości, czyli gęsty). To przedłuża nieco żywotność układu napędowego.
Przyznam ,że początkowo bardzo sceptycznie przyjęłam ten pomysł ,jednak teraz polecam każdemu. Przed posmarowaniem trzeba łańcuch nieco wyczyścić i smarować pędzelkiem, jednak robi się to co 1000km. Nie jest to jednak tak uporczywe jak pryskanie ketensprayem co 200km.
Spray jest lepki i zbiera się cały syf z ulicy,więc pod oringami tworzy się "pasta ścierna",czego przy oleju nie ma, wahacz też pozostaje czysty. |
| Wysłana - 18 stycznia 2010 o 0:23 |
Witam serdecznie,mam pytanko czym usunac stary smar z lancucha?Chodzi mi o jakis sierodek(ropa,rozpuszczalnik,nafta...) rozne juz wersje slyszalem ale nadal nie wiem co jest odpowiednie do tego?Albo jakis rynkowy preparat? Jezeli chodzi o smarowanie to uzywam Bel-Ray Super Clean Chain Lube,pozostawia taki bialy smar, nie rozbryzguje sie,daje rade :D prosze o pomoc,pozdro! |
| Natka | |
| Wysłana - 18 stycznia 2010 o 0:43 |
Spider, ja czyściłam łańcuch benzyną i pięknie mi się ze wszystkiego wyczyścił :-) |
| Wysłana - 18 stycznia 2010 o 1:32 |
Rozpuszczalnik i nitro są nie dozwolone, niszczą oringi.
Benzyna ekstrakcyjna i po problemie :) |
| Wysłana - 18 stycznia 2010 o 2:01 |
naftą sobie wyczysc (najlepiej goraca)
ja tez smaruje olejem ... i mam wrazenie ze lancuch zaczął sie do mnie czesciej usmiechac
kiedys posmarowalem bartkiem z lidla bo po drodze nie bylo innego |
| Wysłana - 18 stycznia 2010 o 14:56 |
Do usuwania starego smaru nie znam nic lepszego niż Chain Cleaner z Lidla. Trudno go dostać, ale jak już jest warto kupić kilka puszek. Kosztuje około 8zł, a usuwa dosłownie wszystko. Nafta przy nim wymięka, a jest dużo łatwiejszy w użyciu.
Swoją drogą - kosmetyki motoryzacyjne z Lidl'a są doskonałej jakości. Jest nawet smar do łańcucha, jednak ja stosuję go tylko do roweru. |
| Wysłana - 18 stycznia 2010 o 15:01 |
Miłosz napisał(a):
Do usuwania starego smaru nie znam nic lepszego niż Chain Cleaner z Lidla.
Potwierdzam. Sprawdza się lepiej niż benzyna ekstrakcyjna
|
| Wysłana - 15 kwietnia 2010 o 21:59 |
Witam wszystkich mam Honde cbr 600 f3 niedawno zakupiona i jak zaczynam jechac to słysze stukanie w tylnej czesci motocykla i nie moge tego zlokalizowac miałem luzny troche łancuch i tak mi sie wydaje ze po naciagnieciu to sie pojawiło ale po przepychaniu motocykla naciag jest taki sam moze ktos miał z takim czyms do czynienia,prosze o rade i pozdrawiam |
| Wysłana - 15 kwietnia 2010 o 22:43 |
miałem podobny problem i wymieniłem zębatki z łancuchem i mam spokuj |
| Wysłana - 15 kwietnia 2010 o 23:15 |
zobacz jakie sa zeby na zebatce, czy sa juz w ksztalcie uzebienia rekina? xD , i zobacz czy mocno sie da lancuch odciagnac od kola. moze juz czas na zmiane napedu?! :) |
| Wysłana - 16 kwietnia 2010 o 11:34 |
romano napisał(a):
Witam wszystkich mam Honde cbr 600 f3 niedawno zakupiona i jak zaczynam jechac to słysze stukanie w tylnej czesci motocykla i nie moge tego zlokalizowac miałem luzny troche łancuch i tak mi sie wydaje ze po naciagnieciu to sie pojawiło ale po przepychaniu motocykla naciag jest taki sam moze ktos miał z takim czyms do czynienia,prosze o rade i pozdrawiam
A może zbyt mocno masz naciągnięty? |
| Wysłana - 16 kwietnia 2010 o 21:34 |
Witam sprawdziłem zębatki ( są OK ) naciag łańcucha jest sztywny ale moze bład jest z mojej strony naciagajac łańcuch patrzyłem na kreski tak żeby było ok ale kazdy moze sie mylic i może jest koło nierówno naciągniete czy to tez moze byc przyczyną ? jak dobrze to ustawic ? Łańcuch po sprawdzeni ugina sie około 1cm.prosze o podpowiedz i Pozdrawiam Wszystkich |
| Wysłana - 16 kwietnia 2010 o 23:00 |
łancuch powinien miec miedzy 3,5 a 4,5 cm luzu, sprawdzany u dolu mniej wiecej na srodku, gdy moto stoi(masz za maly luz) , moze ci tez strzelac jak masz krzywo kolo ustawione, jak wszystko bedzie dobrze i dalej bedzie walil, sprawdz gumy zabieraka i lozysko |
| Wysłana - 16 kwietnia 2010 o 23:12 |
Tak jak pisał Michal,łańcuch jest zdecydowanie zabardzo naprężony,powinien lekko "wisieć".Zauważ że siadając na moto wahacz pracuje i łańcuch napręża się. |
| Wysłana - 17 kwietnia 2010 o 0:06 |
my tu gadu gadu o łańcuchu i takich tam a okazuje sie ze ja musze go juz wymienic xD |
| Wysłana - 17 kwietnia 2010 o 0:12 |
Spider,to naco czekasz,wyłączaj kompa i do garażu:-) |
| Wysłana - 17 kwietnia 2010 o 0:16 |
tak po ciemku? |