Opis modelu: Plusy:
- niskie zużycie paliwa (4,5-7 l)
- wygodna, mało pochylona pozycja
- stalowa, sztywna i wytrzymała rama
- łagodna charakterystyka silnika
- dobra ochrona przed wiatrem
- świetne hamulce, prawdopodobnie najlepsze w klasie
- wygląd (rzecz subiektywna)
- używane długo utrzymują cenę
- jak na sporta, duży schowek pod siedzeniem
- pełna regulacja zawieszeń (napięcie wstępne, dobicie, odbicie)
Minusy:
- kiepskie światła mijania
- ciężar
- stalowa rama (ciężka)
- wolniejszy od konkurencji (R6, GSXR 600, ZX-6)
- brak centralnej podstawki
Dane techniczne:
SILNIK
Typ - czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ - czterocylindrowy, rzędowy
Rozrząd - DOHC, 16 zaworów
Średnica × skok tłoka - 62 × 49,6 mm
Stopień sprężania - 12:1
Moc maksymalna - 105 KM / 11500 obr/min
Moment obrotowy - 66 Nm / 9500 obr/min
Zasilanie - cztery gaźniki Keihin CKVD 34/4
Smarowanie - obiegowe, pod ciśnieniem
Rozruch - elektryczny
Alternator - 260 W
Akumulator - 12 V 10 Ah
Zapłon - Digital
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-sprzęgło - koła zębate, 1,17
Sprzęgło - wielotarczowe mokre
Napęd tylnego koła - łańcuch o-ring, 3,13
PODWOZIE
Rama - otwarta, boczna, stalowa
Zawieszenie - teleskopowe, skok 130 mm, regulowane naprężenie wstępne sprężyn, siła dobicia i odbicia amortyzatorów
Zawieszenie tylne - wahacz, pojedynczy element resorująco-tłumiący, skok 120 mm, regulowane naprężenie wstępne sprężyn, siła dobicia i odbicia amortyzatorów
Hamulec przedni - podwójny tarczowy
Hamulec tylny - pojedynczy tarczowy
Opony przód / tył - 120/60 ZR17 / 160/60 ZR17
WYMIARY
Długość- 2145 mm
Szerokość - 725 mm
Wysokość - 1190 mm
Wysokość siedzenia - 805 mm
Rozstaw osi - 1415 mm
Minimalny prześwit - 135 mm
Kąt pochylenia główki ramy - 25°
Zbiornik paliwa - 19 l
Pojemność miski olejowej - 3,5 l
Źródło: Krzysztof Wydrzycki "kici, kici, koteczku...",
ŚWIAT MOTOCYKLI nr 2 (39), str. 4-6, luty 1997. |