Motocykle - motocykliści - zloty motocyklowe
Cytat na dziś: "Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga"

Forum » Mechanika » Jaki lepszy tłok? Kuty Czy standardowy ?

Przewiń na dół
Motocykle
Franki
Postów: 5
Wysłana - 9 listopada 2009 o 17:28


Ostatnie przeczytalem w pewnej gazecie na temat tlokow do motorow i tak wlasnie sobie pomyslalem ktory tlok jest lepszy Kuty czy Standardowy ??
jak ktos moze to niech cos napisze na ten temat:) . Pozdrawiam

FrAnKi:D
Motocykle
krzysiek
Postów: 28
Skąd: Olesno
Wysłana - 9 listopada 2009 o 19:25


Oczywiście ,że kute , są wytrzymalsze, stosowane w wyczynowych maszynach.
Wszystko co kute ze stali jest mocniejsze od zwyklejszych stosowanych materiałów.
Motocykle
Junior
Postów: 293
Skąd: Kalisz
Wysłana - 10 listopada 2009 o 23:24


kuty, Nie są tak podatne na rozszerzalność cieplną , są mocniejsze, wytrzymalsze a nawet mogą miec mniejszą masę
Motocykle
Sławo
Postów: 306
Skąd: Wrocław
Wysłana - 11 listopada 2009 o 15:22


idzie luty załóż tłok kuty :D
Motocykle
Czester
Postów: 31
Wysłana - 13 listopada 2009 o 6:06


Nie od parady w silnikach wyczynowych montowane są kute tłoki i korbowody. Żaden odlew nie wytrzyma takich obciążeń co materiał kuty.
Motocykle
Wojtas
Postów: 56
Wysłana - 18 listopada 2009 o 13:13


Mysle ze tu duzo nie masz cos sie zastnawiac. Poprotu bierz tłok kuty. Sa one sporo drozsze ale tak jak kazdu tu pisze sa wytrzymalsze
Motocykle
Antoni
Postów: 12
Wysłana - 18 listopada 2009 o 20:33


krzysiek napisał(a):
Oczywiście ,że kute , są wytrzymalsze, stosowane w wyczynowych maszynach.
Wszystko co kute ze stali jest mocniejsze od zwyklejszych stosowanych materiałów.


Tłoki wykonywane są ze stopów aluminium, no ale zasadniczo prawda, umacniany odkształceniowo materiał lepiej znosi ekstremalną eksploatację.

Pytanie tylko czy naprawdę tego potrzebujesz i jaka jest różnica w cenie. Jeśli różnica jest niewielka to warto. No chyba, że jeździsz wyczynowo ( sport, udział w zawodach ) to tutaj cena już nie powinna grać takiej roli, bo w końcu wynik się liczy:-).

Motocykle
Wojtas
Postów: 56
Wysłana - 18 listopada 2009 o 20:45


Ceny tłokow kutych dos sporo przekraczaja zwykle tłoki.
Motocykle
Antoni
Postów: 12
Wysłana - 18 listopada 2009 o 21:07


No właśnie o to chodzi, żeby nie przesadzić i nie było przerostu formy nad treścią. Tłok z Polini bądź innego renomowanego producenta spokojnie wytrzyma kilka - kilkanaście tyś. km ( przy pilnowaniu dawkowania oleju i "normalnej" jeździe. Kuty tłok w zasadzie ma sens dopiero przy mocnym tuningu silnika.
takie jest przynajmniej moje zdanie, ale co kto lubi.
Przewiń do góry

Brak zdjęcia Polecamy Zloty motocyklowe 2024

Polecamy nasz nowy, ulepszony kalendarz imprez motocyklowych.
Zachęcamy do bezpłatnego dodawania informacji o imprezach.

Przeczytaj zanim napiszesz na Forum!
Odpowiedz..

Uwaga!!

Od jakiegoś czasu działa też Shoutbox - miejsce na luźne rozmowy o wszystkim i o niczym.

Pamiętajcie o tym, aby nie zaśmiecać forum postami w stylu "jak wam minął dzień" - od tego jest właśnie Shoutbox ;]

Inne tematy z tej kategorii:

Frezowanie cnc
Ściągacz do spręzyn
Wymiana sworznia

Logowanie

Email:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
Załóż konto!

Znajdź w serwisie

Twoja wyszukiwarka

Główni partnerzy:

Kalendarz Imprez Motocyklowych

Facebook:

Polecamy:

AKM Apanonarwięcej...
Prywatność i cookies  -  Patronaty  -  Partnerzy  -  Toplista  -  Widgety  -  Facebook  -  Reklama  -  Kontakt
Motocyklowy portal informacyjno-społecznościowy omko.pl © 2009-2024
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu