Motocykle - motocykliści - zloty motocyklowe
Cytat na dziś: "Nie da ci żona nie da ci teść, tego co da ci silnik R6"

Forum » Akcesoria motocyklowe » Opony motocyklowe - opinie

« poprzednia   1 2  następna »

Przewiń na dół
Motocykle
Basia
Postów: 20
Skąd: Jaworzno
Wysłana - 3 listopada 2009 o 13:19


Wszystkie parametry opon można poznać na stronach, natomiast jak dla mnie najważniejsze są opinie innych ludzi. Sama wiem jak to jest w przypadku poszukiwań opon do samochodu, w przypadku motocykli nie mam doświadczenia, ale pewnie nie jeden/jedna z Was takie posiada. Które najlepiej trzymają się jezdni, jakie kiepsko się trzymają itd. Myślę, że to bardzo dobry temat, jednak dobre opony w motocyklu to podstawa!
Motocykle
Junior
Postów: 293
Skąd: Kalisz
Wysłana - 3 listopada 2009 o 16:50


najlepszymi oponami na drogę są PILOT POWER 2CT dobrze sie sprawują na suchej jak i na mokrej nawierzchni leczą są dosc drogie bo za komplecik trzeba zapłacić około
1800zł i w oczach sie zdzierają jak ktos nie składa sie na winklach to nie ma sensu ich kupować....
Motocykle
Sławo
Postów: 306
Skąd: Wrocław
Wysłana - 3 listopada 2009 o 21:27


Tak to już zwykle jest, że dobre, przyczepne opony - jako że są bardziej miękkie to dużo szybciej się zużywają.
Motocykle
Gekon
Postów: 135
Skąd: Wrocław
Wysłana - 10 listopada 2009 o 0:44


Junior napisał(a):
najlepszymi oponami na drogę są PILOT POWER 2CT


Z takimi wypowiedziami to bym się nie rozpędzał. No chyba ze masz przejeżdżone kilkadziesiąt tyś. kilometrów w każdych warunkach na bardzo dużej ilości opon-to zwracam szacunek ;)
Ja jeździłem na Metzelerach, Maxxisach oraz Michelinach. Deszcz mi raczej nie straszny więc zacznę od tego tematu. Na Metzelerach na mokro było przerąbane :/ uślizg za uślizgiem i to przy 50 kucykach pod siodłem. Zmieniłem na Maxxisy, szosówki. Niby tanie oponki, 600zł za komplet ale wg mnie REWELACJA trzymały się drogi jak cholera, koło nie uciekało przy ruszaniu, na prawdę fajne gumy. W TDMie przy prawie 90KM jeżdżę na Michelinach Pilot Road. Motór mi się nie wali na zakrętach na mokro ale jednak przy ruszaniu trzeba uważać żeby dupa nie wyprzedziła przód.
Na sucho: Metzeler, jak dla mnie był spoko, no i jakby w ogóle się nie zużywał. Maxxisy, bezproblemowo, guma się szybko rozgrzewała, trzymało się powierzchni jak powinno. Do Pilotów mam mieszane uczucia. Niby jest ok ale zrobiły mi się kartofle podczas jednego wakacyjnego wyjazdu. Środek gumy się nie zużył ale jakby uległ odkształceniu. Nie wiem czy to wynik temperatury(średnio ok 30st w dzień)czy tego że jakieś 70% trasy to były autostrady(czyli ok 3,5tyś km)

Małe podsumowanie oparte na moim doświadczeniu:
Metzeler(nie pamiętam modelu ale jakieś szosówki)-jak komuś szkoda kasy to niech kupi, starczą na 10 lat ale w deszczu nie radzę wyjeżdżać ;)
Maxxis Classic - tanie opony, jeszcze nie zdobyły sobie za dużego zaufania u klientów ale idzie to w dobrym kierunku. Ja byłem bardzo zadowolony w każdych warunkach.
Michelin Pilot Road - w miarę dobrze spisują się na mokrej nawierzchni. W upałach już takiej rewelacji nie było ale możliwe że identycznie zachowały by się gumy innej marki. W naszym klimacie-super oponki.

Pozdrawiam
Motocykle
krzysiek
Postów: 28
Skąd: Olesno
Wysłana - 10 listopada 2009 o 16:11


Ja mieszanie mam obecnie , tył michelin pilot activ III , przód opona shinko. Wcześniej jeździłem na metzelerze z przodu a konkretnie kończyłem jej żywot. Stary metzeler trzyma zauważalnie GORZEJ niż nowa tania opona za 200 zł. Także kupowanie używanych opon ja odstawiam i wolę tańsze ale nowe.
Motocykle
Junior
Postów: 293
Skąd: Kalisz
Wysłana - 10 listopada 2009 o 16:47


Gejkon, te oponki nawet wygrały test w "motocykl" są to opony 2 składnikowe boki miękkie a srodek twardy ... wszystko zależy od stylu jazdy jak składasz sie na winklach to nie będą do idealne opony :)
Motocykle
vojtek
Postów: 26
Skąd: Warszawa
Wysłana - 12 listopada 2009 o 19:24


jeżdżę na PILOT SPORT-ach, tył przyczepny ale schodzi w oczach, jeden sezon i prawie łysa;| przód dłużej wytrzymuje, za to parę razy mi się uślizną, nie wiem czy wina opony czy asfaltu bo asfaltu to u mnie ch...we;/ nie jeździłem na innych oponach to nie mam porównania.
Motocykle
RedShadow
Postów: 82
Skąd: Wrocław
Wysłana - 13 listopada 2009 o 22:13


Zachowanie danych opon w dużym stopniu zależy od konkretnego motocykla więc nie ma co generalizować. Aczkolwiek do motocykli sportowo-turystycznych polecane są Pilot Road 2CT zarówno za przyczepność jak i wytrzymałość. Ale i tak jeśli szuka się opini to ważne zeby były to opinie od osoby jeżdżącej na takim samym motocyklu.
Motocykle
Junior
Postów: 293
Skąd: Kalisz
Wysłana - 13 listopada 2009 o 22:59


jak ktos ma kasę to tylko miękkie gumy, firmy dunlop oczywiście i min 2 komplety na sezon:)
Brak zdjęcia
Natka
Wysłana - 15 listopada 2009 o 23:47


.

Zmieniono: 22. mar 2010, 14:05
Motocykle
Miłosz
Postów: 43
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłana - 13 grudnia 2009 o 15:36


Junior napisał(a):
Gejkon, te oponki nawet wygrały test w "motocykl" są to opony 2 składnikowe boki miękkie a srodek twardy ... wszystko zależy od stylu jazdy jak składasz sie na winklach to nie będą do idealne opony :)

Charakterystyczne dla opon motocyklowych jest wykonanie czoła opony z twardszej mieszanki podnoszącej trwałość, boków zaś z miękkiej bardziej przyczepnej mieszanki. Nie rozumiem zatem skąd pomysł, że takie opony nie nadają się do 'winklowania'. Masz może jednak inne ode mnie doświadczenia.
Intruderem pokonałem około 20.000 km na Metzeler'ach Marathon ME880 - część tego przebiegu z Michelin'em Tarmac na przodzie. ME880 są moim zdaniem jednymi z najlepszych opon do ciężkich motocykli - są dość twarde i trwałe. Zużywają się równomiernie i po rozgrzaniu trzymają dobrze na suchym. W deszczu nie ma szału - ale w zupełności wystarcza w motocyklach typu chopper/cruiser czy turystycznych. No i są bardzo stylowe... Jeśli chodzi o Miechelin'a - opona miękka i wzbudzająca zaufanie. Zużywa się jednak w zastraszającym tempie - szczególnie strefy boczne i ma tendencję do 'ząbkowania'. Osobiście bardzo ją lubiłem.
Jeśli chodzi o opony sportowe - mam tylko doświadczenie z Dunlop'ami Sportmax D208 RR przez około 5.000 km. Nie miałem okazji testować ich w deszczu (aż dziwne), ale na suchym sprawują się bardzo dobrze. Szybko łapią temperaturę oferując maksimum przyczepności - są stosunkowo miękkie, a profil opony daje neutralne prowadzenie. Coś więcej będę mógł powiedzieć po zakończeniu sezonu 2010.



Zmieniono: 13. gru 2009, 15:38
Motocykle
RedShadow
Postów: 82
Skąd: Wrocław
Wysłana - 13 grudnia 2009 o 15:44


Z tego co się orientuję to Junior jest motocyklowym teoretykiem więc jego wypowiedzi w takich tematach można traktować z przymrużeniem oka...
Motocykle
ZagaN
Postów: 24
Skąd: Wrocław
Wysłana - 13 grudnia 2009 o 16:13


to ja wszystkich pogodze:D i polece metzelery z4 opony kupiłem nowe ale leżakowane. Za przód zapłaciłem 150zł a tył 300 zł. Przy wyborze sugerowałem się tym żeby miała bierznik na całej szerokości a nie tylko na bokach lub na szczycie. Podczas mokrych dni oponka fajnie odprowadza wode i dobrze sie trzyma. Co do zakrętów to oponke zamykałem ale bez przesadnego wykładania sie i nigdy nie odczułem niebezpiecznych zachować. Co do zużycia to jest na + nawet w wysokich temperaturach. Z4 to dość "stary" model ale podobno jest z1 mają taki sam bieżnik, ale nie wiem jak gumą. Tak wiec polecam Z4 i warto sie zainteresować Z1 jeżeli chodzi o jazde bardziej turystyczną niż sportową.

Zapomniałem dodać, że jedynie gdzie miałem problemy to biała farba na naszych drogach przy temperaturach 25+ ale tu chyba żadna opona nie daje rady:D

Zmieniono: 13. gru 2009, 16:16
Motocykle
Krasnal
Postów: 16
Skąd: Głogów
Wysłana - 17 grudnia 2009 o 11:20


PODCZAS MOJEJ PRZYGODY Z MOTOCYKLAMI PRZEROBIŁEM OPONY WSZYSTKICH WAŻNIEJSZYCH MAREK OPRÓCZ METZELERA. NAJBARDZIEJ PODPASOWAŁY MI CONTINETALE
"CONTI ROAD ATTACK" OD MOMENTU KIEDY JE ZAŁOŻYŁEM JAZDA NA MOTOCYKLU JEST JESZCZE BARDZIEJ RADOSNA. OBJAWIA SIĘ TO PRZYTARTYMI CZUJNIKAMI PODNÓŻKÓW ORAZ ZAPIĘTĄ DO KOŃCA TYLNĄ JAK I PRZEDNIĄ OPONKĄ HIHIHIHI. NAJGORZEJ WSPOMINAM OPONKI PIRELLI MOTOCYKL PROWADZIŁ SIĘ NA MOKRYM JAK ŚWINKA NA WROTKACH. OCZYWISCIE POLECAM KUPOWAĆ NOWE OPONKI, UZYWANE CZY LEŻAKI TO NIEPOROZUMIENIE O TAK JAKBY DO PIĘKNEJ WIECZOROWEJ SUKNI BALOWAJ ZAŁOŻYĆ STARE ZNISZCZONE PAPUCI W KTÓRYCH NIE MOŻNA ZATAŃCZYĆ. OBECNIE ZAJEŻDZAM 2 ZESTAW "CONTICÓW" POZDRAWIAM
Motocykle
Roksana
Postów: 85
Wysłana - 20 grudnia 2009 o 0:32


Basia napisał(a):
Wszystkie parametry opon można poznać na stronach, natomiast jak dla mnie najważniejsze są opinie innych ludzi. Sama wiem jak to jest w przypadku poszukiwań opon do samochodu, w przypadku motocykli nie mam doświadczenia, ale pewnie nie jeden/jedna z Was takie posiada. Które najlepiej trzymają się jezdni, jakie kiepsko się trzymają itd. Myślę, że to bardzo dobry temat, jednak dobre opony w motocyklu to podstawa!



Ja natomiast nie wiem jak to jest z poszukiwaniem opon do aut :)

Szukając opon do swojego motocykla zaczynamy od rozmiarówki. Nie każdy producent ma wszystkie rozmiarówki , tak samo jak nie produkuje opon do każdego rodzaju motocykla. A rodzaj motocykla przy doborze opon to kolejna istotna rzecz.
Jeśli posiadasz motocykl sportowy stawiasz na przyczepność. Bardziej się wtedy wybrzydza w mieszankach ,miekkości, firmach.
Jeśli posiadasz motocykl szosowo turystyczny to zalezy jak jeździsz... są tacy co lubią zap*ć i wybiora miękkie opony ,ale raczej i częściej stawia się na wytrwałość i twardszą lub mieszaną gume.
Jeśli chopper... no cóż... to już zupełnie inna półka. Opony sa zwykle bardzo twarde, mozna nadal spotkać dętkowe.Ich charakterystyka jest zależna strikte od modelu motocykla.

Ogólnie...
Zmiana opon zalezna jest od zużycia. Zuzycie czesto szacowane jest w kilometrach ,jednak wszystko zależy od momentu obrotowego (przeliczane w Nm).

Prościej mówiąc... Im wiekszy moment obrotowy ma twój motocykl i im bardziej odkrecasz manetkę ,tym szybciej opony konczą swój żywot.
Teoria zawyża nieco liczby, ale w praktyce ,średnio ,jeżdżąc normalnie wyglada to:
Sport- ok 5tys. tył ,ok.9 tys przód
turystyk- ok 8tys. tył, ok. 16tys przód
chopper- ok 12 tys. tył, ok. 20 tys. przód
Zwykle wychodzi 2x tylnia opona na jedną przednią. Ale powtórzę ,że wszystko zalezy od stylu jazdy.

Od tego wydaje mi się powinien zacząć ten temat.
Każdy z nas myśli w zupelnie innych kategoriach,więc mało to wniesie takie pisanie i wykłucanie się o lepszą firmę.

Ja obecnie jeżdżę na Bridgestone BT16 i jestem zadowolona. Przód dwie mieszanki, tył trzy mieszanki. Sprawdziły się na nawierzchni suchej, mokrej, śliskiej. Dany model produkowany jest zarówno dla motocykli sportowych i turystycznych.

Motocykle
ZagaN
Postów: 24
Skąd: Wrocław
Wysłana - 31 maja 2010 o 21:13


Miał ktoś kontakt z oponami pirelli diablo strada?? Potrzebuje jakiś opinii bo chciałbym je założyć do hondy cbf 1000.
Motocykle
Junior
Postów: 293
Skąd: Kalisz
Wysłana - 1 czerwca 2010 o 20:58


Zagon, nie miałem okazji na nich jeździć nigdy ale jak chcesz to sobie poczytaj:
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2455635…

tu masz jeszcze test oponek sportowo turystycznych przeprowadzonych na VFR 800

Na zakretach

7. Avon Storm ST
3. Bridgestone BT 021
5. Continental Road Attack
6. Dunlop D 220 ST
1. Metzeler Z6
4. Michelin Pilot Road 2
2. Pirelli Diablo Strada
7. Avon Storm ST


Na mokrym
7. Avon Storm ST
5. Bridgestone BT 021
4. Continental Road Attack
6. Dunlop D 220 ST
3. Metzeler Z6
1. Michelin Pilot Road 2
2. Pirelli Diablo Strada

Zuzycie

7. Avon Storm ST
4. Bridgestone BT 021
5. Continental Road Attack
6. Dunlop D 220 ST
2. Metzeler Z6
1. Michelin Pilot Road 2
2. Pirelli Diablo Strada

Klasyfikacja Ogolna

1. Michelin Pilot Road 2
2. Metzeler Z6
3. Pirelli Diablo Strada
4. Bridgestone BT 021
5. Continental Road Attack
6. Dunlop D 220 ST
7. Avon Storm ST

pozdrawiam
Motocykle
spider
Postów: 152
Skąd: Głogów
Wysłana - 26 października 2010 o 18:41


Hej ludziska. Mam juz oponki do wymiany, obecnie śmigam na Continental Conti Force, i zastanawiam sie co by tu wypróbować, czy Continental Road Attack czy Pirelli Diablo Strada ceny ich sa podobne, ale które moga byc lepsze do mojej CeBeRki 600? jeżdze turystycznie....sportowo :P chciałbym na tych kapciach troche polatac. Proszę was o mała podpowiedz
Motocykle
jacekp
Postów: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłana - 3 listopada 2010 o 19:54


Witam.
Po lekturze postów dołożę swoje 3 groschen:
Kiedyś na Yamaha Virago 750 Dunlop D407, guma ok, dobry bieżnik na deszcz i niezły na słońce.
Dunlop Spmax D220 - dobre, lecz po dłuższym użytkowaniu, tak pod koniec żywota gumy wyraźne uslizgi przy starcie i niekiedy przy dodaniu gazu. Dla mnie minus.
Dunlop Arrowmax - OK, bez wiekszych problemów.
Michelin Pilot - to samo co Spmax, ogólnie byłem niezadowolony.
Metzeler marathon ME880 - Dobra trwała opona, w deszczu i na suchym, dla mnie najlepszy wybór, szczególnie po jednym hamowaniu w Słowenii, gdzie niezłe dymy poszły, ale moto zatrzymało sie grzecznie a mi walneła adrenalina :). Obecnie zmieniam na taki sam komplet.
Jeżdżę od 3 lat na kolejnym Yamaha Warrior, gumy zamykam bez problemów. Przejeździłem całą południową EU przez ostatnich kilka lat, w deszczu i słońcu, coś koło 30000km po lepszych i gorszych drogach.
Motocykle
Darkness
Postów: 13
Skąd: Głogów
Wysłana - 13 grudnia 2010 o 18:05


Niestety jeżeli chodzi o opony musimy wybierać pomiędzy zajebista przyczepnością a trwałością opony. Ale to wszyscy wiedzą.Miałem sporo różnych gum... na dzień dzisiejszy wiem ze będę zakładał tylko Pilot Road 2, chodzi głownie o żywotność tych kapci, bo nie lubię zmieniać gum co 4-5 tys km... czyli w sezonie 3 komplety nowych gum... .Chyba mnie na to nie stać;)spider napisał(a):
Hej ludziska. Mam juz oponki do wymiany, obecnie śmigam na Continental Conti Force, i zastanawiam sie co by tu wypróbować, czy Continental Road Attack czy Pirelli Diablo Strada ceny ich sa podobne, ale które moga byc lepsze do mojej CeBeRki 600? jeżdze turystycznie....sportowo :P chciałbym na tych kapciach troche polatac. Proszę was o mała podpowiedz

Więc Polecam Pilot Road2 akurat do jazdy sportowo-turystycznej, jeśli chcesz podskoczę z Tobą do gościa w Lubinie który ma gumy w dobrych cenach... będziesz bardzo zadowolony.

« poprzednia   1 2  następna »

Przewiń do góry

Brak zdjęcia Polecamy Zloty motocyklowe 2024

Polecamy nasz nowy, ulepszony kalendarz imprez motocyklowych.
Zachęcamy do bezpłatnego dodawania informacji o imprezach.

Przeczytaj zanim napiszesz na Forum!
Odpowiedz..

Uwaga!!

Od jakiegoś czasu działa też Shoutbox - miejsce na luźne rozmowy o wszystkim i o niczym.

Pamiętajcie o tym, aby nie zaśmiecać forum postami w stylu "jak wam minął dzień" - od tego jest właśnie Shoutbox ;]

Inne tematy z tej kategorii:

Hulajnoga elektryczna czy rower elektryczny
Intercom
Jakie spodnie motocyklowe wybrać?

Logowanie

Email:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
Załóż konto!

Znajdź w serwisie

Twoja wyszukiwarka

Główni partnerzy:

Kalendarz Imprez Motocyklowych

Facebook:

Polecamy:

AKM Apanonarwięcej...
Prywatność i cookies  -  Patronaty  -  Partnerzy  -  Toplista  -  Widgety  -  Facebook  -  Reklama  -  Kontakt
Motocyklowy portal informacyjno-społecznościowy omko.pl © 2009-2024
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu