| Wysłana - 21 lutego 2010 o 17:04 |
Koledzy- w tym roku nabyłam moto bmw 1100 rt bokser chłodzony olejem,mam pytanko jak wymienić olej w silniku, na zimnym czy ciepłym,co z olejem który jest w chłodnicy za termostatem,jak ktoś wymieniał olej niech mi coś podpowie? ,Proszę pomóżcie starej kobiecie. LEWA W GÓRĘ
Zmieniono: 21. lut 2010, 18:48 |
| Wysłana - 21 lutego 2010 o 19:01 |
olej zawsze wymienia się na zagrzanym silniku, a co to termostatu to on tez powinien puścić |
| Wysłana - 21 lutego 2010 o 19:03 |
Dzięki a może wiesz ile wchodzi oleju? |
| Wysłana - 21 lutego 2010 o 19:09 |
tego nie wiem ja mam suzuki gsx f i do niej wchodzi 3.6 ale Ciebie nie mam pojęcia |
| Wysłana - 21 lutego 2010 o 19:11 |
Dzięki -pozdrawiam,
Zmieniono: 22. lut 2010, 6:54
Zmieniono: 22. lut 2010, 19:03
Zmieniono: 22. lut 2010, 19:04 |
| Wysłana - 22 lutego 2010 o 19:05 |
Może jeszcze ktoś mi pomoże ,ktoś taki co wymieniał olej w BMW RT |
| Wysłana - 22 lutego 2010 o 19:26 |
|
| Wysłana - 22 lutego 2010 o 19:42 |
Witaj!
Proponuję ściągnięcie i przeglądnięcie serwisówki - http://blackbears.ru/index_en.php?get=manual (znajdziesz link na w tabeli na tej stronie).
Procedura wymiany oleju jest standardowa dla prawie wszystkich pojazdów. Ważne jest aby w pierwszej kolejności dobrze rozgrzać silnik (ułatwi spłynięcie starego oleju)- najlepiej zrobić kilka/kilkanaście kilometrów dynamicznej jazdy. Następnie należy odkręcić korek wlewu oleju oraz śrubę spustową i zlać zużyty olej. Później należy odkręcić stary filtr oleju i odczekać, aż olej już przestanie kapać (zarówno z otworu spustowego jak i miejsca mocowania filtra) - można przechylać motocykl i sprawdzić czy pod kątem nie zlewa się jeszcze olej. Po opróżnieniu silnika ze starego oleju, zakręcamy śrubę spustową i wkręcamy nowy filtr pokrywając wcześniej jego uszczelkę cienką warstwą świeżego oleju. Dokręcamy filtr ręką, aż do momentu styku uszczelki z przylgnią na obudowie silnika - od tego momentu powinno się wykonać około dwóch pełnych obrotów dokręcając filtr (serwisówki zalecają użycie specjalnego klucza). W praktyce wystarczy niecałe 1,5 obrotu - osobiście dokręcam filtry ręką z wyczuciem. Wlewamy świeży olej (do Twojego BMW 3.75 litra). Zakręcamy korek wlewowy i uruchamiamy silnik. Przez pierwszych kilka sekund po uruchomieniu może palić się kontrolka ciśnienia/poziomu oleju - to normalne zjawisko (układ smarowania musi się zapełnić). Czekamy chwilę i wyłączamy silnik. Teraz należy sprawdzić poziom oleju w okienku inspekcyjnym/bagnetem i (w razie potrzeby) dolać tyle świeżego oleju, aby osiągnął on poziom górny/maksymalny. Należy także sprawdzić czy nie ma wycieków spod śruby spustowej i filtra oleju. Gotowe...
Jeśli chodzi o olej w skrzyni biegów (bo w Twoim motocyklu ma ona oddzielny układ smarowania) - procedura jest podobna z tym, że bez filtra. Tutaj ilość oleju to około 0.80 litra. Olej w przekładni kątowej wału napędowego wymieniasz w ilości 0.25 litra.
Powodzenia!
Zmieniono: 22. lut 2010, 19:43
Zmieniono: 22. lut 2010, 19:46 |
| Wysłana - 22 lutego 2010 o 20:03 |
Wielkie dzięki wiem wszystko pozdrawiam lewa............!!!! |
| Wysłana - 23 lutego 2010 o 1:14 |
rozumiem,ze masz filtr oleju zewnetrzny, wtedu trzeba filtr zalac olejem, wtedy kontrolka cosnienie oleju bedzie sie palic max 2 sekundy |
| Wysłana - 23 lutego 2010 o 7:43 |
Wydaje mi się, że max 3.5 sekundy...
Myślę, że po takim zabiegu, kłopotliwe będzie wkręcenie (poziomego w tym przypadku) filtra, bez zalania silnika wylewającym się zeń olejem. |
| Wysłana - 23 lutego 2010 o 8:24 |
Myślę że w moim bmw 1100 rt można wlać olej do filtra ponieważ filtr jest wkręcany od dołu silnika gwintem filtra ku górze |
| Wysłana - 23 lutego 2010 o 9:52 |
Muszę się skarcić - to prawda, filtr umieszczony jest pionowo. Mimo wszystko nie widzę w zalewaniu filtra większego sensu.
Koniec gadania - do wymiany! |
| Wysłana - 23 lutego 2010 o 10:12 |
Dzięki, biorę się za wymiane ,slońce sieci trzeba jechać ,pozdrawiam serdecznie Ewa |
| Wysłana - 23 lutego 2010 o 12:41 |
Miłosz napisał(a):
Wydaje mi się, że max 3.5 sekundy...
Myślę, że po takim zabiegu, kłopotliwe będzie wkręcenie (poziomego w tym przypadku) filtra, bez zalania silnika wylewającym się zeń olejem.
Ale nawet jak masz filtr w poziomie to sie prawie nic nie uleje bo filtr olejem sie nasacza, poniwaz srodek absorbuje olej wlany do filtra, zawsze sie filtr zalewa do maksa, czeka 10 sekund az nasiaknie i znow leje do maxa. a filtr zalewasz wlasnie po to, by czas braku cisnienia w ukladzie byl jak najkrotszy, poniwaz zaraz po uruchomieniu silnika, musisz poczekac, az filtr zapelni sie olejem i dopiero idze na reszte silnika, a tak juz idzie od razu, na silnik
Zmieniono: 23. lut 2010, 12:44 |
| Wysłana - 23 lutego 2010 o 13:47 |
Dzięki pozdrawiam |
| Wysłana - 23 lutego 2010 o 18:32 |
Jak kto woli - ja sobie takimi pierdołami głowy nie zawracam.
Temat już się skończył. |
| Wysłana - 23 lutego 2010 o 18:48 |
Pozdrawiam |