| Wysłana - 18 marca 2014 o 18:01 |
Do ilu są przepisowe decybele
Widziałem policje sprawdzającą motocykl z jakąś rurką w wydechu ,pewnie sprawdzali głośność a nie zanieczyszczenia |
| Wysłana - 18 marca 2014 o 19:40 |
Można wiedzieć gdzie widziałeś i kiedy ?... |
| Wysłana - 19 marca 2014 o 14:54 |
Fakir widziałem to jakieś dwa trzy tygodnie temu jak tak ciepło było
Honda CBR StaŁa z tą rurką obok wagi na psiaku i busik ITD
I stąd to moje pytanko jest |
| Wysłana - 19 marca 2014 o 14:54 |
Fakir widziałem to jakieś dwa trzy tygodnie temu jak tak ciepło było
Honda CBR StaŁa z tą rurką obok wagi na psiaku i busik ITD
I stąd to moje pytanko jest |
| Wysłana - 19 marca 2014 o 19:44 |
ehhh, to pokazuje, że nie warto jeździć głównymi drogami... pytałem, bo sam mam głośny tłumik, a mimo, że cały czas mam w planie go wyciszyć, to jeszcze tego nie zrobiłem. może przyspieszę działania w tym temacie... a co do decybeli, to przepisy mówią zdaje się o 96, ale jak to zmierzyć bez profesjonalnego sprzętu ? trzeba by się udać na stację diagnostyczną. btw, ja do swojego sprzęta dostałem świadectwo przejscia badań diagnostycznych, so teoretycznie powinno gwarantować zgodnośc ze wzystkimi przepisami, ale coś temu świstkowi nie dowierzam... |
| Wysłana - 19 marca 2014 o 22:30 |
Zostawił bym to tak jak jest
wiemy wszyscy ,że z tymi zaglądaniami w lusterka jest raczej na bakier więc z dwojga złego lepiej żeby cię słyszeli jak by miał cię nie zobaczyć |
| Wysłana - 19 marca 2014 o 23:53 |
Przepis jest przepis więc może warto popracować nad tonem wydawanym przez tłumik,mam znajomych z wydechami o głośności ok 90db.Jednak skala skala tego dźwięku jest miła dla ucha i nikt nie protestuje. |
| Wysłana - 20 marca 2014 o 13:02 |
Tak tak dudi
Raczej prawnie mi chodziło czy Inspekcja Transportu Drogowego Ma prawo sprawdzać Motocykle no i czy na wolnych obrotach czy na gazie ? Bo nie sądzę że w autach każą gazować - po prostu wkłada te rurkę i czeka
Jak się zachować ?
odmówić ?
czy co ?
Tego właśnie nie wiem no a często koło tej wagi co pisałem fakirowi jadę
|
| Wysłana - 20 marca 2014 o 16:43 |
no więc poszukam gdzieś przepisów szczegółowych. mój kolega twierdzi, że muszą być spełnione warunki homologacji (więc warto mieć przy sobie świadectwo ze specyfikacją hałasu): na jakich obrotach, z jakiej odległości mierzyć i pod jakim kątem od osi tłumika. poza tym być może można odmówić w takich warunkach ze względu nahałas tła (głowna droga, duży ruch i co za tym idzie poziom hałasu od pojazdów trzecich) |
| Wysłana - 20 marca 2014 o 18:55 |
Hahaha dobre
Fakir nie o to mi chodziło no jestes ciekaw poprostu |
| Wysłana - 20 marca 2014 o 21:20 |
|
| Wysłana - 20 marca 2014 o 21:34 |
Z tego wynika, że w moim sprzęcie należy mierzyć przy 5250 obr/min |
| Wysłana - 21 marca 2014 o 12:19 |
A ja więcej nie będę pisał na ten temat chciałem się dowiedzieć od was jako bardziej doświadczonych motocyklistów czy:
- ITD Może kontrolować motocyklistów ?
- czy ewentualnie mogę odmówić takiej kontroli itd
a ty się nabijasz,że trzeba wozić wszystkie papiery i coś tam od osi i że na głównej drodze?
Pytanie było konkretne że widziałem taką kontrole i czy oni mogą takie badania wykonywać
|
| Wysłana - 21 marca 2014 o 19:52 |
dicio napisał(a):
A ja więcej nie będę pisał na ten temat chciałem się dowiedzieć od was jako bardziej doświadczonych motocyklistów czy:
- ITD Może kontrolować motocyklistów ?
- czy ewentualnie mogę odmówić takiej kontroli itd
a ty się nabijasz,że trzeba wozić wszystkie papiery i coś tam od osi i że na głównej drodze?
Pytanie było konkretne że widziałem taką kontrole i czy oni mogą takie badania wykonywać
Tak ITD może kontrolować motocyklistów,dostali takie uprawnienia w 2011r.A co za tym idzie mogą również badać głośność wydechu. |
| Wysłana - 21 marca 2014 o 22:38 |
My, fakir, nie jesteśmy doświadczonym motocyklistoą. My, fakir, jesteśmy motocyklistą niedoświadczonym :-)
To po pierwsze primo.
Po drugie primo - wcale się nie nabijałem. O - co to - to nie ! Napisałem, co wiedziałem. Moim zdaniem, to są całkiem dobre informacje. Z nich wynika, że:
- nie można odmówić jak ITD chce skontrolować głośność wydechu co do zasady
- za to można odmówić kontroli wykonanej nieprawidłowo (ale trzeba wiedzieć jak się ją powinno robić prawidłowo)
- prawidłowa kontrola może być ogólna (96 dB) albo pod kątem konkretnego motocykla (dB wg świadectwa homologacji - wątpię, żeby ktoś się w to bawił, a z tym wożeniem świadectwa przy sobie to się trochę zagalopowałem - to się raczej robi w przypadku pierwszej rejestracji)
- prawidłowa kontrola powinna być przeprowadzona zgodnie z przepisami, czyłi 0.5 m odległości 10 - 45 stopni od osi, przy odpowiednich obrotach, etc, etc...
|
| Wysłana - 22 marca 2014 o 17:17 |
Wy Fakir :
Po pierwsze primo-może nie jesteście doświadczonym motocyklistą(może)
Po drugie primo - wcale się nie nabijacie podając suche fakty.
Po trzecie primo- ..a coś tam gdzieś tam.. |
| Wysłana - 22 marca 2014 o 19:08 |
Myślę, Koledzy, że się czepiacie. Trzeba było po prostu przeczytać artykuł, do którego podałem link, albo nie czytać - jak kto woli. Chciałem dobrze. |
| Wysłana - 22 marca 2014 o 19:22 |
fakir napisał(a):
Myślę, Koledzy, że się czepiacie. Trzeba było po prostu przeczytać artykuł, do którego podałem link, albo nie czytać - jak kto woli. Chciałem dobrze.
Fakir cholera jasna jeśli ja sie czepiam...to juz sam nie wiem czy jestem dociekliwy czy upierdliwy? a może po prostu głupi. |
| Wysłana - 22 marca 2014 o 19:53 |
Proponuję zakończyć dyskusję, która odbiegła już od pierwotnego tematu :-) |