Motocykle - motocykliści - zloty motocyklowe
Cytat na dziś: "Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga"

Forum » Mechanika » Odpowietrzanie układu hamulcowego Dual CBS

Przewiń na dół
Motocykle
Przemek
Postów: 49
Skąd: Bełchatów
Wysłana - 17 stycznia 2010 o 21:00


Powiedz mi Michale, czy masz doświadczenie w odpowietrzaniu (w warunkach amatorskich)układu hamulcowego o wdzięcznym tytule Dual CBS?? jeśli tak, to może napisałbyś jak to sprawnie zrobić, bo wydaje mi się że jest to często spotykany w hondach gadżet, a o hamulce trzeba przecież dbać :)

Przniesiono: 18. sty 2010, 2:14 przez: Sławo
Motocykle
Michal V-R
Postów: 352
Skąd: Warszawa
Wysłana - 17 stycznia 2010 o 21:08


Powiem tak, nienawidze duala. Teraz mam zamiar kupic XX ale zmienie mu uklad na tradycyjny. W warunkach amatorskich mozna go odpowietrzyc, ale to zajmuje bardzo duzo czasu. Jak chcesz wymienic plyn, to jest jeszcze pol biedy, jak jest zapowietrzony, to jest troszke wiecej roboty. Wiec napisz mi dokladnie o co chodzi na PW, to Ci odpowiem, zeby nie zasmiecac forum. ALe najszybsza metoda to rozdzielenie obu ukladow poprzez zacisniecie przwodu gumowego ich laczacego, ale tez po jego uprzednim odpowietrzeniu, badz wymianie plynu (najgorszy jest rozdzielacz)

<div class=kreska2></div><b>Zm ieniono: <i>17. sty 2010, 21:08</i></b>

Zmieniono: 17. sty 2010, 21:20

Przniesiono: 18. sty 2010, 2:15 przez: Sławo
Motocykle
glowek
Postów: 85
Wysłana - 17 stycznia 2010 o 21:51


Michal V-R napisał(a):
Powiem tak, nienawidze duala. Teraz mam zamiar kupic XX ale zmienie mu uklad na tradycyjny. W warunkach amatorskich mozna go odpowietrzyc, ale to zajmuje bardzo duzo czasu.


plyn wymieniasz co dwa lata to rzeczywiscie warto rezygnowac z duala ?
drozej cie to wyjdzie i bardziej czasochlonnie niz odpowietrzyc .

zaciskanie weza?
wlasnie takie pie*doly powinno sie moderowac


ciekawostka odnosnie rozgrzewania silnika - ruskie sprzety na duzym mrozie producent zalecał ogrzewac szmata nasaczona benzyna i podpalona



Przniesiono: 18. sty 2010, 2:16 przez: Sławo
Motocykle
Michal V-R
Postów: 352
Skąd: Warszawa
Wysłana - 17 stycznia 2010 o 22:21


glowek napisał(a):

plyn wymieniasz co dwa lata to rzeczywiscie warto rezygnowac z duala ?
drozej cie to wyjdzie i bardziej czasochlonnie niz odpowietrzyc .

Chodzi o jazde a nie oplacalnosc

zaciskanie weza?
wlasnie takie pie*doly powinno sie moderowac

Odpowietrzales kiedys duala? ja tak i gdyby nie to, to by zajelo to duzo wiecej czasu, rada zobacz sobie jak dziala system dual


ciekawostka odnosnie rozgrzewania silnika - ruskie sprzety na duzym mrozie producent zalecał ogrzewac szmata nasaczona benzyna i podpalona

zgadza sie, ale po co to grzanie? pomysl, przeciez nie po to by rozgrzac silnik, tylko po to by wogole odpalil przy bardzo duzych mrozach - to samo stare diesle





Przniesiono: 18. sty 2010, 2:16 przez: Sławo
Motocykle
Przemek
Postów: 49
Skąd: Bełchatów
Wysłana - 17 stycznia 2010 o 22:56


ALe najszybsza metoda to rozdzielenie obu ukladow poprzez zacisniecie przwodu gumowego ich laczacego


Właśnie o to mi chodziło... moi znajomi tak zaciskali w VFR-kach i zastanawiało mnie czy nie ma innego sposobu na ten układ... co do mojej hondy to problem jest raczej spory bo w najbliższym czasie zamierzam kopletnie rozebrać układ hamulcowy do czyszczenia. jak będę miał jakieś problemy to będę pisał na PW.

Przniesiono: 18. sty 2010, 2:17 przez: Sławo
Motocykle
glowek
Postów: 85
Wysłana - 17 stycznia 2010 o 23:33


wogole mozna wymienic plyn tylko w zbiorniczku - pomysl - wtedy bedzie jeszcze szybciej

Przniesiono: 18. sty 2010, 2:17 przez: Sławo
Motocykle
Michal V-R
Postów: 352
Skąd: Warszawa
Wysłana - 18 stycznia 2010 o 14:21


Przemek napisał(a):

Właśnie o to mi chodziło... moi znajomi tak zaciskali w VFR-kach i zastanawiało mnie czy nie ma innego sposobu na ten układ... co do mojej hondy to problem jest raczej spory bo w najbliższym czasie zamierzam kopletnie rozebrać układ hamulcowy do czyszczenia. jak będę miał jakieś problemy to będę pisał na PW.


Ok to pisz, jak bedziesz rozbieral, bo rozumiem, ze same zaciski, jak pompy dobrze dzialaja(nie przepuszczaja), to nie ma sensu ich rozbierac, tylko przepchac przez nie plyn. Pamietaj, zeby do zaciskow, do zlozenia, uzyc specjalnego smaru do hamulcy smarujesz nim przed zlozeniem tloczki i wszystkie gumki.
Najlepiej myc zaciski i gumki w plynie hamulcowym lub specjalnym preparatem do czyszczenia hamulcy, uwazaj tez, zeby na tloczkach rys nie porobic, bo beda ciekly. Ja tloczki czyszcze szmata nawilzona w plynie hamulcowym a jak jest nalot, ktory nie schodzi mozna sprobowac nozykiem,ale bardzo delikatnie, zeby rys na tloczku nie zostawic

Aha jak bedziesz zalewal juz caly uklad plynem, pamietaj, zeby na samym poczatku pompy poodpowietrzac, poprzez poluzowania przewodow przy samych pompach, wystarczy ok 3,4 razy.


Zmieniono: 18. sty 2010, 14:27
Przewiń do góry

Brak zdjęcia Polecamy Zloty motocyklowe 2024

Polecamy nasz nowy, ulepszony kalendarz imprez motocyklowych.
Zachęcamy do bezpłatnego dodawania informacji o imprezach.

Przeczytaj zanim napiszesz na Forum!
Odpowiedz..

Uwaga!!

Od jakiegoś czasu działa też Shoutbox - miejsce na luźne rozmowy o wszystkim i o niczym.

Pamiętajcie o tym, aby nie zaśmiecać forum postami w stylu "jak wam minął dzień" - od tego jest właśnie Shoutbox ;]

Inne tematy z tej kategorii:

Frezowanie cnc
Ściągacz do spręzyn
Wymiana sworznia

Logowanie

Email:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
Załóż konto!

Znajdź w serwisie

Twoja wyszukiwarka

Główni partnerzy:

Kalendarz Imprez Motocyklowych

Facebook:

Polecamy:

AKM Apanonarwięcej...
Prywatność i cookies  -  Patronaty  -  Partnerzy  -  Toplista  -  Widgety  -  Facebook  -  Reklama  -  Kontakt
Motocyklowy portal informacyjno-społecznościowy omko.pl © 2009-2024
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu