| Wysłana - 17 stycznia 2010 o 21:00 |
Powiedz mi Michale, czy masz doświadczenie w odpowietrzaniu (w warunkach amatorskich)układu hamulcowego o wdzięcznym tytule Dual CBS?? jeśli tak, to może napisałbyś jak to sprawnie zrobić, bo wydaje mi się że jest to często spotykany w hondach gadżet, a o hamulce trzeba przecież dbać :)
Przniesiono: 18. sty 2010, 2:14 przez: Sławo | | Wysłana - 17 stycznia 2010 o 21:08 |
Powiem tak, nienawidze duala. Teraz mam zamiar kupic XX ale zmienie mu uklad na tradycyjny. W warunkach amatorskich mozna go odpowietrzyc, ale to zajmuje bardzo duzo czasu. Jak chcesz wymienic plyn, to jest jeszcze pol biedy, jak jest zapowietrzony, to jest troszke wiecej roboty. Wiec napisz mi dokladnie o co chodzi na PW, to Ci odpowiem, zeby nie zasmiecac forum. ALe najszybsza metoda to rozdzielenie obu ukladow poprzez zacisniecie przwodu gumowego ich laczacego, ale tez po jego uprzednim odpowietrzeniu, badz wymianie plynu (najgorszy jest rozdzielacz)
<div class=kreska2></div><b>Zm ieniono: <i>17. sty 2010, 21:08</i></b>
Zmieniono: 17. sty 2010, 21:20
Przniesiono: 18. sty 2010, 2:15 przez: Sławo | | Wysłana - 17 stycznia 2010 o 21:51 |
Michal V-R napisał(a):
Powiem tak, nienawidze duala. Teraz mam zamiar kupic XX ale zmienie mu uklad na tradycyjny. W warunkach amatorskich mozna go odpowietrzyc, ale to zajmuje bardzo duzo czasu.
plyn wymieniasz co dwa lata to rzeczywiscie warto rezygnowac z duala ?
drozej cie to wyjdzie i bardziej czasochlonnie niz odpowietrzyc .
zaciskanie weza?
wlasnie takie pie*doly powinno sie moderowac
ciekawostka odnosnie rozgrzewania silnika - ruskie sprzety na duzym mrozie producent zalecał ogrzewac szmata nasaczona benzyna i podpalona
Przniesiono: 18. sty 2010, 2:16 przez: Sławo | | Wysłana - 17 stycznia 2010 o 22:21 |
glowek napisał(a):
plyn wymieniasz co dwa lata to rzeczywiscie warto rezygnowac z duala ?
drozej cie to wyjdzie i bardziej czasochlonnie niz odpowietrzyc .
Chodzi o jazde a nie oplacalnosc
zaciskanie weza?
wlasnie takie pie*doly powinno sie moderowac
Odpowietrzales kiedys duala? ja tak i gdyby nie to, to by zajelo to duzo wiecej czasu, rada zobacz sobie jak dziala system dual
ciekawostka odnosnie rozgrzewania silnika - ruskie sprzety na duzym mrozie producent zalecał ogrzewac szmata nasaczona benzyna i podpalona
zgadza sie, ale po co to grzanie? pomysl, przeciez nie po to by rozgrzac silnik, tylko po to by wogole odpalil przy bardzo duzych mrozach - to samo stare diesle
Przniesiono: 18. sty 2010, 2:16 przez: Sławo | | Wysłana - 17 stycznia 2010 o 22:56 |
ALe najszybsza metoda to rozdzielenie obu ukladow poprzez zacisniecie przwodu gumowego ich laczacego
Właśnie o to mi chodziło... moi znajomi tak zaciskali w VFR-kach i zastanawiało mnie czy nie ma innego sposobu na ten układ... co do mojej hondy to problem jest raczej spory bo w najbliższym czasie zamierzam kopletnie rozebrać układ hamulcowy do czyszczenia. jak będę miał jakieś problemy to będę pisał na PW.
Przniesiono: 18. sty 2010, 2:17 przez: Sławo | | Wysłana - 17 stycznia 2010 o 23:33 |
wogole mozna wymienic plyn tylko w zbiorniczku - pomysl - wtedy bedzie jeszcze szybciej
Przniesiono: 18. sty 2010, 2:17 przez: Sławo | | Wysłana - 18 stycznia 2010 o 14:21 |
Przemek napisał(a):
Właśnie o to mi chodziło... moi znajomi tak zaciskali w VFR-kach i zastanawiało mnie czy nie ma innego sposobu na ten układ... co do mojej hondy to problem jest raczej spory bo w najbliższym czasie zamierzam kopletnie rozebrać układ hamulcowy do czyszczenia. jak będę miał jakieś problemy to będę pisał na PW.
Ok to pisz, jak bedziesz rozbieral, bo rozumiem, ze same zaciski, jak pompy dobrze dzialaja(nie przepuszczaja), to nie ma sensu ich rozbierac, tylko przepchac przez nie plyn. Pamietaj, zeby do zaciskow, do zlozenia, uzyc specjalnego smaru do hamulcy smarujesz nim przed zlozeniem tloczki i wszystkie gumki.
Najlepiej myc zaciski i gumki w plynie hamulcowym lub specjalnym preparatem do czyszczenia hamulcy, uwazaj tez, zeby na tloczkach rys nie porobic, bo beda ciekly. Ja tloczki czyszcze szmata nawilzona w plynie hamulcowym a jak jest nalot, ktory nie schodzi mozna sprobowac nozykiem,ale bardzo delikatnie, zeby rys na tloczku nie zostawic
Aha jak bedziesz zalewal juz caly uklad plynem, pamietaj, zeby na samym poczatku pompy poodpowietrzac, poprzez poluzowania przewodow przy samych pompach, wystarczy ok 3,4 razy.
Zmieniono: 18. sty 2010, 14:27 |
|