monika 16 cze 2013, 17:47 | mam pytanie dlaczego sie grzeje kabel na rozruszniku minusowym .? |
niejedrek 15 sty 2011, 13:28 | Korekta! Zastosowanie DEMM BM25 tylko przy utrudnionym rozruchu ciepłego silnika diesla!!! |
niejedrek 15 sty 2011, 13:27 | W przypadku utrudnionego rozruchu na ciepłym silniku można zastosować sterownik DEMM BM25
e-mail [email protected], www.demman.eu
|
Michal V-R Warszawa 27 gru 2010, 15:11 | dzieki wielkie za uznanie :-) |
Bizon 27 gru 2010, 14:37 | dobry artukul gratuluje |
Michal V-R Warszawa 13 sie 2010, 15:56 | Dzieki :-) |
Tetragamatron 13 sie 2010, 14:58 | Michał V-R
Hehe :).Mniejsza Dobry artykuł napisałeś :) |
Sławo Wrocław 13 sie 2010, 14:12 | Nie do końca rozumiem tą waszą dyskusję :) ale sam zaobserwowałem, że czasem jak jest słaby aku, to silnik odpala dopiero w momencie jak przestajemy kręcić (silnik zrobi wtedy jeszcze kawałek obrotu siłą rozpędu, a odciążony akumulator da wystarczający prąd na odpowiednią iskrę). |
Michal V-R Warszawa 12 sie 2010, 12:17 | aaa, nie doczytalem dokladnie, to o czym piszesz z magnetem masz racje |
Michal V-R Warszawa 12 sie 2010, 12:16 | chlopie, ja nie pisalem o paleniu na pych, tylko o slabym aku, gdy kreci rozrusznikiem, a o pychu pisalem, ze ciezej sie odpala z pychu 1100 niz 600, bo wiekszy silnik stawia wiekszy opor, to byl przyklad, przeczytaj uwaznie, a propo, bez aku na pych nie zapalisz, bo altek musi dostac wzbudzenie z aku, zeby zaczal ladowac, chyba, ze masz pradnice (pradu stalego) wtedy nie |
Tetragamatron 12 sie 2010, 3:16 | "wlasnie tak jest, jak napisalem w zaplonie bez stykowym, skad ci sie bierze iskra, gdy krecisz rozrusznikiem? " pisałem o paleniu na pych bądź z kick-a :) |
Tetragamatron 12 sie 2010, 3:15 | Michał w Elektrykach nie potrzeba Akusa do zapalenia na pych :)
jest magneto na wale ,na nim stalowa wypustka gdy minie stator (czujnik -rdzen z miedzianym drutem) wytarza spory impuls elektryczny ,kierowany jest do modułu zapłonowego, tam prąd zmienny jest zamieniany na stały i następuje przeładowanie na cewkę :) |
Michal V-R Warszawa 11 sie 2010, 21:38 | wlasnie tak jest, jak napisalem w zaplonie bez stykowym, skad ci sie bierze iskra, gdy krecisz rozrusznikiem? |
Tetragamatron 11 sie 2010, 0:45 | Ciekawy artykuł.tylko zastanawiam się w jakich jeżdżących jeszcze motocyklach używa się bateryjnego zapłonu (iskrę),nawet w moim starym Gs-ie jest zapłon bez stykowy wykorzystujący czujnik halla i moduł zapłonowy ,inaczej mówiąc pchnę go i zapali bez Aku :) "i może już nie starczyć prądu aby zasilić cewki zapłonowe i nie mamy iskry, pomimo że rozrusznik ładnie kreci" taka moja mała uwaga :> |
Michal V-R Warszawa 10 sie 2010, 20:46 | mozna jezdzic, tylko swiece sie upalaja i moze ci np. kawalek jej wpasc do gara, po wiekszym przelocie napewno masz gorsza iskre i moga wystepowac przebicia, a co do zaworow, to opisalem to w artykule regulacje, a ze zawor jest podparty 0.01mm, to bedzie puszczal, od temperatury on sie rozszerzy i uszczeli, pomimo, ze masz za maly luz, bo grzybek wiecej sie nagrzeje od trzonka zaworu, ktory tez sie wydluza podczas nagrzania silnika |
Sławo Wrocław 10 sie 2010, 0:39 | Ja bym dodał jeszcze (choć to już pod stan silnika podpada) czyszczenie gaźników i regulację zaworów. Jak w mojej GPZ-cie "przegapiłem" regulację o kilkanaście tysięcy km (a powinno się robić co 6) - zawory się podparły i prawie nie było kompresji. Sprzęt odpalał już tylko na pych, a i to z oporami.
Po zmierzeniu ciśnienia wyszło, że na jednym cylindrze były 4, a na innym 2 (dwie!) atmosfery ;] Po regulacji jest już w normie czyli coś koło 10-11.
Co ciekawe jak się nagrzał chodził idealnie i nie było żadnej różnicy w osiągach ani kulturze pracy.
A co do świec to jeszcze nigdy nie wymieniałem - ani w motocyklu ani w samochodzie. Nie bardzo sobie wyobrażam co by się w nich mogło popsuć po 10kkm. |