Motocykle - motocykliści - zloty motocyklowe
Cytat na dziś: "Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu"

Artykuły » Kaski

Kaski - co warto wiedzieć

Rozmiar tekstu: AAA Ra, 8 września 2011
Dobór kasku, to jeden z najważniejszych elementów motocyklisty,
źle dobrany kask, może dawać dyskomfort w jeździe, jak i niebezpieczeństwo, w razie nieprzewidzianych okoliczności.


Podstawą doboru kasku jest bezpieczeństwo, a następnie komfort jazdy.
Kask powinien być dopasowany do głowy, nie może być za duży, lub tez uciskać gdziekolwiek. Rozmiar rozmiarowi nie równy, wszystko zależy od producenta. Przed zakupieniem kask niewątpliwie należy przymierzyć.
Warto wiedzieć, ze normy europejskie różnią się od np. Japońskich, dlatego też, kaski produkowane na rynek Japoński, nie wymagają takiego samego „wygłuszenia" jak na rynek europejski.
W przypadku zakupu kasku szczękowego, należy zwrócić uwagę na odpowiednią odległość, od żuchwy do szczęki kasku.

Elementy kasku, można podzielić na dwie grupy, wszystko zależy od pełnionej przez nie roli.

Najważniejsze elementy kasku:

Podstawowe elementów bezpieczeństwa biernego, które chronią przed skutkami wypadku:

1. Skorupa - Kaski z najniższej grupy cenowej wykonywane są z tworzywa sztucznego (termo plastiku), w średnim oraz wyższym przedziale cenowym, kaski wykonane sa z mieszanki włókien szklanych i organicznych, natomiast w najwyższych modelach kasków dodatkowo stosuje się karbon.

2. Wypełnienie EPS - To jeden z najważniejszych elementów kasku. Specjalnie wykonana pianka o różnej gęstości, celem jej jest absorbowanie energii podczas uderzenia kasku o powierzchnię. Bez tego wypełnienia skorupa kasku nie spełni funkcji ochronnej.

3. Zapięcie typu DD lub typu zatrzask.

Elementy zapewniające komfort jazdy, co również ma wpływ na jej bezpieczeństwo:

1. Szyba - odpowiada za jakość (osłona przed wiatrem) i pole widzenia (np.parowanie).

2. wyściółka wewnętrzna - odpowiada za wchłanianie
wilgoci, zapewnia dobre dopasowanie do kształtu głowy.

3. Wentylacja - zapewniająca odpowiednią cyrkulację powietrza w kasku.


Skąd biorą się takie różnice cenowe, otóż na cenę kasku ma wpływ z jakiego materiału jest wykonany, jakość wykonania jak i producent.
Kaski droższe, sa wykonane w bardziej zaawansowanej technologi i poddawane sa, częstym testom. Największy wpływ na cenę, ma wypełnienie EPS znajdującej się wewnątrz skorupy (pianki). Wypełnienie ma wpływ na skutki po uderzeniowe, co łączy się z ewentualnymi urazami głowy.
Jednakże, najczęściej klienci zwracają uwagę na komfort, wagę, właściwości szybki (parowanie, rysowanie się), dostępność elementów zamiennych, wymienność wyściółki kasku, prawidłowość wentylacji powietrza.

Jak dbać o kask, otóż najpierw zamykamy wszystkie wentylacje. Czyścimy szmatka bawełniana, z pianką, by nie zarysować. Szybkę czyścimy odpowiednim preparatem (najlepiej pianką), nie należy myć płynem do naczyń, czy też szyb, ponieważ traci na jakości (np.szybka matowieje).
Jeżeli kask posiada pin lock (zakładany po wewnętrznej stronie kasku) należy, myć go wyłącznie wodą i pozostawić do wyschnięcia (nie przecierać szmatką). Odpowiednia pielęgnacja przedłuża jego żywotność.

Kask używany:
Czasem się zdarzy uszkodzenie kasku, podczas zwykłego upadku, czy też podczas wypadku.
Czy kask takowy jest do użytku, czy będzie spełniał swoje właściwości ??
Jeżeli, zewnętrzna skorupa nie została naruszona można uważać, że kask nadaje się do dalszej eksploatacji, ponieważ zdarcie warstwy lakieru nic nie zmienia. Jednakże, nie to jest istotne w kasku, a raczej pianka (wewnątrz kasku), której celem jest pochłanianie energii podczas uderzenia o powierzchnię.
Niestety, nawet lekkie uderzenie może wgnieść piankę, która już nie będzie spełniać swojej funkcji, dlatego też kask, który w trakcie wypadku miał kontakt z podłożem, nie powinien byc juz używany.

Tak więc, zastanówmy się dobrze, zanim postanowimy kupić kask, bo głowę ma się jedną, i wymienić się jej nie da;)

Kliknij na zdjęcie aby je powiększyć

Podziel się z innymi:  
  • Facebook
  • Wykop
  • NK
  • GG
  • Wahacz
  • Blip
  • Flaker

Dodaj komentarz:

Imię / ksywa:

Twój komentarz
do tego artykułu:

Pierwsza + ostatnia cyfra =*
Zaloguj się aby dodawać komentarze
bez konieczności przepisywania kodu.

Komentarze: (21) - sortowane od najnowszych

Kosek
Kelheim
12 paź 2011, 17:47
Dla mnie super :D Artykuł wywołał we mnie nutkę ciekawości - poszukałem i dowiedziałem się jak produkuje się tworzywa karbonowe i dlaczego są właśnie takie dobre. Ru, gdyby nie ten art - to bym nawet się nie zastanawiał jakie to ma znaczenie dla jakości kasku.
Dzięki :D
wadera
Sopot
11 paź 2011, 16:55
Czytam i nie mogę wyjść z podziwu.Jakże tu wielkie słowa padają.Wtrącę zatem swoje,jeśli wolno?Ra,mnie się artykuł podoba,zwłaszcza,że znalazłam tu przydatne informacje na temat pielęgnacji kasku.Dobra robota:)Słówko szepnę do znajdującego się w opozycji ogg,jeśli krytykujesz,Twój styl powinien być bez zarzutu.Zatem nie pisz, błagam,"mi się".Poprawnie brzmieć to powinno "mnie".Zauważam,jak w miarę rozwoju dysputy,zapętlasz się,zatracając swój kwiecisty styl.Taka mała sugestia;)
Ra
Wrocław
10 paź 2011, 14:35
Jamawa, zawsze służę pomocą :)
Jak tylko będę umiała, mogła, czy też, posiadała wiedzę, na dany temat :)
Pozdrawiam
Jamawa
Wrocław
10 paź 2011, 13:58
Ru,
W moim odczuciu zrobiłaś kawał świetnej roboty.:)))

Już wiem czym powinnam się kierować przy zakupie kasku(bezpieczeństwo,wygoda,trwałość ) i jak o niego dbać.Napisałaś rzeczowo i wyczerpująco,dziękuję. :)

Pozostanie mi, na szczęście, troszkę własnej inwencji,sama wybiorę kolor....hihiii ;))))
Mam nadzieję,że skorzystam z Twoich rad,np.jeśli będę musiała dokonać wyboru co do kupna.....innych elementów wyposażenia motocyklisty(ki).Czekam z niecierpliwością na kolejne Twoje tego typu artykuliki.:)))
Miron
28 wrz 2011, 8:48
No i o to chodzi . Jak się komuś nie podoba to nie musi czytać a tym bardziej pisać żałosnych komentarzy .
Więcej spokoju braci motocyklowa :)) po co te nerwy :)
Bogda
21 wrz 2011, 10:25
A ja uważam że wypowiedzi z zawartością wzajemnego opluwania nie są tu potrzebne.
Artykuł przeczytałam i zrozumiałam . W artykule liczy się wypowiedź na temat ( jak dla mnie) a nie to czy kropki i przecinki są tam gdzie powinny. Kochani nie ma co się nakręcać jadem, przynajmniej nie tu :)))Łączy nas pasja , więc niech nie dzieli gramatyka . LwG
Bodek
11 wrz 2011, 22:57
Necrosis ja nie wiem czy ja bym chciał Tobie podać reki , Zaczęła baba dym ? krytyka owszem potrzebna ale w granicach dobrego smaku i wychowania a nie od razu do podłogi . Szkoda że te wypowiedzi są anonimowe , poczytał bym tą Ogg jak pisze rzekome artykuły , to może być zwykłe kłamstwo i przechwałki . Nie jestem tu zalogowany ale pozdrawiam Piotr .
Ra
Wrocław
11 wrz 2011, 22:56
Necrosis dziękuję :)
mimo niedociągnięć ... mam nadzieje, że komuś te moje wypociny sie przydadzą :)
Necrosis
10 wrz 2011, 13:19
Bodek, Kocur, hamujcie się bo zachowujecie się jak ostatnie buce i gdybym was spotkal to brzydzilbym się wam reke podac.
Ogg, to nie byla konstruktywna krytyka tylko impertynenckie uwagi.
Ra, nie przejmuj się, styl faktycznie moznaby dopracowac, ale takie artykuly sa potrzebne i ciesze się że komus chcę się pisac.
Kocur
10 wrz 2011, 9:02
Ot się gwiazda medialna znalazła z kółka różańcowego . Asystentka Miodka się znalazła , dobrze że możesz tu pisać anonimowo bo Ci w pysk nikt nie napluje
Ogg
9 wrz 2011, 18:08
Cóż to, kolejne Towarzystwo Wzajemnej Adoracji? :D Nie można skrytykować bo obrońcy rzucą się w imię ciemiężonych? Nie no, ja nie mogę, a myślałam że krytyka służy pozytywnie, motywując do rozwoju umiejętności i do ulepszania stylu :] Kacper280, jak napiszesz do prasy motocyklowej i portali tematycznych tyle artykułów co ja, to może pogadamy. Poza tym autor, udostępniając artykuł, powinien mieć świadomość, że może on się podobać, a może się nie podobać. Ma prawo mi się nie podobać, tak samo jak ma prawo Tobie się podobać. Jak dla mnie: temat ok, merytorycznie ok, styl do bani.
» wyświetl wszystkie komentarze...

Ocena:

Musisz być zalogowany
aby oceniać artykuły.
Średnia: 8,8
Liczba
ocen:
5

Podobne artykuły:

Test kasku Nitro N7xx VX (Kaski)Test kasku AGV GP1 (Kaski)

Logowanie

Email:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
Załóż konto!

Znajdź w serwisie

Twoja wyszukiwarka

Główni partnerzy:

Kalendarz Imprez Motocyklowych

Facebook:

Polecamy:

AKM Apanonarwięcej...
Prywatność i cookies  -  Patronaty  -  Partnerzy  -  Toplista  -  Widgety  -  Facebook  -  Reklama  -  Kontakt
Motocyklowy portal informacyjno-społecznościowy omko.pl © 2009-2019
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu