Motocykle - motocykliści - zloty motocyklowe
Cytat na dziś: "Zadbany motocykl to bezpieczny motocykl"

Artykuły » Turystyka

Malownicze Kaszuby

Rozmiar tekstu: AAA Ra, 2 września 2011
Kaszuby i okolice, te jedno z piękniejszych miejsc w Polsce

Jednym z piękniejszych miejsc w Polsce są Kaszuby, i tam właśnie postanowiliśmy pojechać, by zwiedzić tamtejsze tereny.
Wyjazd był w piątek 26/06/2008 z rana, zbiórka o 8:00 ale tradycyjnie poślizg i wyjazd o godzinie 9:00 a przyczyną opóźnienia był brak przeglądu jednego motocykla.
W planach zwiedzanie Gdańska; Helu; Malborka; łeby; Szymbarka.
Jak postanowiliśmy, tak też uczyniliśmy ....
Droga była spokojna, słońce wysoko, jedyne 460 km do przejechania na miejsce gdzie stacjonowaliśmy.
Jedyne przerwy jakie były w drodze, to na szybkiego papieroska i powolne jedzonko, oraz oczywiście szybkie tankowanie:)
Dojechaliśmy do ośrodka nad jeziorkiem. Po rozlokowaniu się w swoich domkach, zaczęło się biesiadowanie ... gry w przysłowiowego pindla, piłkarzyki,
oraz ulubiony bilard. Jednym słowem, noc spokojna, ale nie nudna.

27/06/2008 wybraliśmy się do Gdańska, gdzie podziwialiśmy piękno starówki i oczekiwaliśmy na tutejszy ślub motocyklisty, aby razem z nim, dzielić się jego radością, lub jak kto woli, odprowadzić go na ostatniej drodze wolności :)
Po uroczystej paradzie, nie mogliśmy odpuścić zobaczenia naszego Bałtyku. Być nad morzem i nie widzieć morza, to tak jak być w Rzymie i nie zobaczyć...
Oczywiście nie mogło zabraknąć moczenia nóżek, i nadmorskiej rybki w karcie menu na kolacje.
Droga powrotna była nie najlepsza. Deszcz, chłód, ciemność, a kolega "zgubił" światła, dlatego też, jechał w środku kolumny, by kierować sie śladem czerwonego światełka, kolegi jadącego przodem. Mimo przeciwności losu i pogody, było warto, bo po przyjeździe do ośrodka, czekała na nas gorący rosołek.

Kolejny dzień i wyprawa na Hel
Można było zobaczyć tu, pozostałości po wojnie, mnóstwo straganów z pamiątkami, pokazy fok, a nieustraszeni mogli wziąć węża na szyję. Jednym słowem Hel został zdobyty.
Kolejnym celem naszej wyprawy był Malbork, gdzie można było zobaczyć wspaniale zachowany Zamek, posłuchać ciekawej historii, zjeść coś pysznego i oczywiście kupić pamiątkę.

Kolejny dzień i kolejna wyprawa gdzie główną atrakcją Kaszub w miejscowości Szymbark, jest dom do góry "nogami". Owy domek, można zwiedzić również w środku, (wrażenie jest niesamowite). Jedynym mankamentem, jest niesamowicie duża kolejka do owego domku (czas oczekiwania około 2 godzin). Oczywiście, jest też dużo różnych ciekawostek do zwiedzania np. najdłuższą deskę świata, gdzie długość jej wynosi 36,83 m oraz dom Sybiraka.
Można było upiec sobie kiełbaski, na przystosowanym do tego grillu.

Wracając, wstąpiliśmy do lasu z kamiennymi kręgami w miejscowości Węsiory, gdzie zrobiliśmy sobie sympatyczny i pouczający spacer.
Tak mija nam dzień za dniem. Przed nami kolejna wspaniała słoneczna wyprawa do Łeby. Tu musieliśmy wykazać się cierpliwością chodzenia, ponieważ, do przejścia na wydmy, oraz spacer po plaży i powrót, liczył nas około 13km. Ale co to dla nas, zrobiliśmy sobie przerwę przy muzeum wyrzutni, gdzie można było nabyć monety łebskie.

Nie można pominąć piękna Kaszub i zachodzącego słońca jakie rozprzestrzenia się nad jeziorem, na którym pływaliśmy kajakami.
Cała wyprawa zakończyła się zlotem motocyklowym w Łagowie, gdzie całe miasteczko żyje emocjami jakie towarzyszy owemu wydarzeniu.

Podsumowując zrobiliśmy 2500 km w deszczu i słońcu, widzieliśmy cudowne miejsca i robiliśmy super rzeczy. Trzeba to kiedyś powtórzyć :)

Kliknij na zdjęcie aby je powiększyć