Motocykle - motocykliści - zloty motocyklowe
Cytat na dziś: "Benzyna we krwi olej w głowie"

Artykuły » Aktualności

Nowy VFR800X Crossrunner 2015

Rozmiar tekstu: AAA Informator, 2 października 2014
Honda Motor Europe ujawniła pierwsze informacje na temat nowej wersji modelu VFR800X Crossrunner na rok 2015. W tym sportowo turystycznym motocyklu z segmentu adventure wprowadzono szereg zmian i nowych rozwiązań, typowych dla modeli z najwyższej półki.

Crossrunner 2015 posiada zmodyfikowany czterycylindrowy, widlasty silnik o pojemności 800cm3, dzięki czemu legitymuje się teraz większą mocą maksymalną i wyższą wartością momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów. Nowy model otrzymał także bardziej agresywny wygląd, większy skok zawieszenia oraz nowe koła i hamulce. Innymi ciekawymi dodatkami są m.in. układy S-TCS i ABS, światła w technologii LED, automatycznie wyłączające się kierunkowskazy oraz podgrzewane manetki kierownicy dostępne jako wyposażenie standardowe.

Pierwszy Crossrunner trafił do sprzedaży w 2011 roku jako połączenie słynnego silnika Hondy, V4 o pojemności 800cm3 oraz wyprostowanej, typowo miejskiej pozycji za kierownicą. VFR800X Crossrunner na rok 2015 idzie jeszcze dalej w tym kierunku, podkreślając swój usportowiony charakter poprzez bardziej agresywną pozycję za kierownicą i jeszcze ostrzejszy wygląd.

Sercem maszyny pozostaje 16-zaworowy silnik VTEC 90°V4 DOHC, który zapewnia teraz jeszcze wyższe wartości momentu obrotowego przy niskich i średnich obrotach, gwarantując płynną i natychmiastową reakcję na ruchy przepustnicą w każdej sytuacji, a także wyższą moc maksymalną, wynoszącą teraz 106 KM przy 10,250 obr/min.

Aluminiowa rama 2-belkowa otrzymała lżejszą, zmodyfikowaną ramę pomocniczą oraz nowy, aluminiowy wahacz – kolejną cechę szczególną VFR. Skok zawieszenia został zwiększony do 25 mm z przodu oraz 23 mm z tyłu. ABS dostępny jest w standardzie. Przednie koło o średnicy siedemnastu cali, wykonane z odlewu aluminiowego, współpracuje z dwoma tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm i radialnym hamulcem z czterema zaciskami. Opony także mają sportowy charakter. Przednia ma szerokość 120, a tylna 180 mm, zapewniając optymalne osiągi podczas drogowej jazdy.

Kierowca otrzymuje teraz również do swojej dyspozycji układ kontroli momentu obrotowego Selectable Torque Control System (S-TCS) znany z modelu Crosstourer. Dostępne są dwa poziomy regulacji (oraz możliwość wyłączenia systemu), dzięki którym układ natychmiast wyczuwa zmniejszającą się trakcję tylnego koła i ogranicza moment obrotowy, pozwalając oponie na odzyskanie przyczepności.

Crosstourer to prawdziwy VFR – motocykl zaprojektowany do bezkompromisowej jazdy, ale i świetnej zabawy, łączący styl, komfort i praktyczność. Kierowca może teraz także regulować wysokość siedzenia w dwóch poziomach, a pięciostopniowa regulacja podgrzewania manetek kierownicy oraz automatycznie wyłączające się kierunkowskazy są dostępne jako wyposażenie standardowe. Całości w stylu premium dopełniają światła w technologii LED.


Źródło: Honda, informacja Mototarget.pl

Kliknij na zdjęcie aby je powiększyć

Podziel się z innymi:  
  • Facebook
  • Wykop
  • NK
  • GG
  • Wahacz
  • Blip
  • Flaker

Dodaj komentarz:

Imię / ksywa:

Twój komentarz
do tego artykułu:

Pierwsza + ostatnia cyfra =*
Zaloguj się aby dodawać komentarze
bez konieczności przepisywania kodu.

Ocena:

Musisz być zalogowany
aby oceniać artykuły.
Średnia: 5
Liczba
ocen:
1

Podobne artykuły:

Ducati i Dainese - bezpieczeństwo motocyklist… (Aktualno…)Poważny wypadek we Wrocławiu (Aktualności)Honda Gymkhana 2013 (Aktualności)Dołącz do MotoPomocnych (Aktualności)

Logowanie

Email:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
Załóż konto!

Znajdź w serwisie

Twoja wyszukiwarka

Główni partnerzy:

Kalendarz Imprez Motocyklowych

Facebook:

Polecamy:

AKM Apanonarwięcej...
Prywatność i cookies  -  Patronaty  -  Partnerzy  -  Toplista  -  Widgety  -  Facebook  -  Reklama  -  Kontakt
Motocyklowy portal informacyjno-społecznościowy omko.pl © 2009-2017
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu