Motocykle - motocykliści - zloty motocyklowe
Cytat na dziś: "Zadbany motocykl to bezpieczny motocykl"

Artykuły » Motocykle

Kawasaki ER 5

Rozmiar tekstu: AAA krzysiek, 2 listopada 2009


W dzisiejszym teście będziemy mieli do czynienia z odpowiedzią zielonych na zapotrzebowanie na rynku szosowym do spokojnej turystyki. Mianowice chodzi o motocykl Kawasaki ER 5 , spokojny, dwucylindrowy , tani w eksploatacji motocykl.

ER jest produkowany od 1997 roku, już po roku produkcji Kawasaki uległo modernizacji , dodano wskaźnik paliwa oraz ulepszono niektóre części ramy , taki stan miał się do 2001 roku, kiedy zieloni powiększyli zbiornik paliwa , kolejnie w 2005 roku, już formalnie ,wydechy zostały wykonane ze stali nierdzewnej. Sam silnik został przeszczepiony ze starej ,dobrej GPZ-ty 500. Jakość wykonania jak najbardziej Made In Japan , wszystko działa bez zarzutu, całość wygląda klasycznie. W motocyklu nie znajdziemy nic nowoczesnego , ten motocykl służy jako tani środek transportu , nie dla lansu.

Osiągi w tej klasie wystarczają , motocykla nie trzeba kręcić, już od 4500 obr startuje do przodu, nie trzeba redukować przed wyprzedzaniem . Jednostka pracuje cicho , lecz przeszkadza wiatr, brak owiewki robi swoje, dłuższe trasy stają się uciążliwe po 200 km przebytej trasy, jeśli ktoś się wybiera na dalsza przejazdy, lepiej kupić szybę . Spalanie przy spokojnej jeździe to około 5 l/100 km .

ER piątka jest wąska, w korkach nie ma sobie równych , masa 190 kg nie sprawia większego problemu, jedzie się stabilnie, koleiny nie wytrącają z równowagi stabilnego motocykla. Za chłodzenie odpowiada ciecz, więc nie musimy się martwić o przegrzanie.

Przejdźmy teraz do minusów motocykla - tylny hamulec bębnowy to niepotrzebna oszczędność, w nowszych modelach powinna się już tarcza pojawić. W przednim hamulcu sprawę załatwia stalowy oplot (seryjnie - guma). Kolejną tą bardziej wytykaną temu modelowi wadą jest słabe zawieszenie, przód przy szybszych łukach , tył przy większym obciążeniu od razu ustawić trzeba na najtwardsze.

6-biegowa skrzynia dobrze się spisuje, biegi wchodzą łatwo , nie zdarzyło mi się ,żeby bieg mi kiedykolwiek wypadł. Klamka sprzęgła i hamulca przedniego jest regulowana, co osobom o krótszych palcach pozwoli korzystać z dobrze pracującego sprzęgła. Sam motocykl jest udany , jako pierwszy jak najbardziej się nadaje, koszty są niższe niż w czterocylindrowcach , na kanapie usiądą nawet niżsi motocykliści I często motocyklistki. Er 5 jest łatwo dostępnym motocyklem, lecz pod względem dostepności jest daleko za Gsem czy CB Hondy . Ja jak najbardziej polecam ten motocykl , motocykl na co dzień I na weekend.


Więcej artykułów www.dwakola.com.pl

Kliknij na zdjęcie aby je powiększyć

Podziel się z innymi:  
  • Facebook
  • Wykop
  • NK
  • GG
  • Wahacz
  • Blip
  • Flaker

Dodaj komentarz:

Imię / ksywa:

Twój komentarz
do tego artykułu:

Pierwsza + ostatnia cyfra =*
Zaloguj się aby dodawać komentarze
bez konieczności przepisywania kodu.

Komentarze: (7) - sortowane od najnowszych

janusz
5 lip 2014, 11:24
fajny zrywny no i bardzo zwinny jedyna wada to brak owiewki przy 140 km chce cie zerwac z motoru a poztym polecam
ruryk
4 sie 2012, 22:29
Mam ER 5 , to naprawdę fajne i przyjemne moto...no i ładne.Zadowoli wytrawnego motocyklistę i początkujacego.
Czarna
Starachowice
19 kwi 2011, 18:59
Fajny motocykl, fajny artykuł.
Michal V-R
Warszawa
20 lip 2010, 22:35
dobry artykul, co do tylnego hebla bym sie nie czepial, bo i tak hamuje sie glownie przodem, tyl tylko wspomaga
Robert
Bulowice
19 gru 2009, 17:35
bylem po kierunki u kumpla ostatnio i stalo takie chcial 5500
RedShadow
Wrocław
14 lis 2009, 22:00
Fajny motocykl. Zaletą na pewno chłodzenie cieczą, a wadą słabe hamulce
Sławo
Wrocław
3 lis 2009, 2:59
Fajny motocykl, fajny artykuł.

Ocena:

Musisz być zalogowany
aby oceniać artykuły.
Średnia: 8
Liczba
ocen:
6

Podobne artykuły:

Rewolucyjny polski motocykl JJ2S X4 (Motocykle)Honda Integra na dwóch kołach (Motocykle)Motocykl Peugeot 515 - koncepcja (Motocykle)Różne typy motocykli - charakterystyka (Motocykle)

Logowanie

Email:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
Załóż konto!

Znajdź w serwisie

Twoja wyszukiwarka

Główni partnerzy:

Kalendarz Imprez Motocyklowych

Facebook:

Polecamy:

AKM Apanonarwięcej...
Prywatność i cookies  -  Patronaty  -  Partnerzy  -  Toplista  -  Widgety  -  Facebook  -  Reklama  -  Kontakt
Motocyklowy portal informacyjno-społecznościowy omko.pl © 2009-2024
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu